понедељак, 21. септембар 2020.

Bajkeri i pešaci. Pravda za njih!

 

"Sviđalo se to nekima ili ne, gradski bedem u Čačku isključivo je pešačka staza i obeležen je odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom..."

I? Šta sa tim?
Bedem pun dečurlije, vraćaju se, idu u školu. Nailazi lik na bajsu, zvoni, zvoni, psuje deci sve do 12 kolena. Psuje zvezde, bogove, svece...jer zaboga deca idu pešačkom stazom i neće njemu da se sklone, jer eto, njemu je bliže da uzjaše bajs i bedemom stigne tamo negde
😡
Nikada bedemom nisam vozila bajs, iako mi je vrlo često sve bliže. Pešacima uzeto gradsko šetalište, raznorazni plastenici i štošta, uzet bedem, pa jedino po drveću da šetaju.
To što neko nije mislio da eventualno napravi i biciklističku stazu, je jedna stvar, druga stvar je što policija preti kaznama od 5000 dindži i selektivno kažnjava i opominje, a treća i najvažnija stvar je bezorazluk i bahatost pojedinaca.
Pravda za pešake i gradski bedem💪
Na tekst:


https://www.caglas.rs/za-voznju-bicikla-bedemom-kazna-5-000-dinara/?fbclid
=IwAR1lKZIOd8q9xeQNhq6095c7MxPCWFOImlNFauE3rzhlmq-SMD8XxSBzwP0


ZA VOŽNJU BICIKLA BEDEMOM KAZNA 5.000 DINARA

Neki Čačani se žale na sve bicikliste, neki samo na decu, koja ne vode računa dok voze, međutim jedno je sigurno – bedem je isključivo staza za pešake. Obeležen je saobraćajnom signalizacijom, saobraćajnim znakom „pešačka staza“ i saobraćajnim znakom „zabrana saobraćaja za vozila u oba smera“, što označava posebno izgrađenu stazu kojom se pešaci moraju kretati, a po kojoj je zabranjeno kretanje drugim učesnicima u saobraćaju, objašnjavaju  u Policijskoj upravi Čačak.

 Kako je saobraćajnom signalizacijom obeleženo da je gradski bedem u Čačku staza za kretanje pešaka, sve druge osobe koje se kreću biciklom ili drugim vozilom, podležu sankcijama, bez obzira na razlog zbog koga su zatečeni u prekršaju, a to je najčešće da je trasa bedema najkraći put do odredišta gde su krenuli – kažu u PU Čačak.

Ima i onih koji „prozivaju“ odgovorne da se više pozabave ovim problemom, ali kako su za Čačasnski glas rekli iz Policijske uprave, patrole su redovne, pa čak i intenzivirane po potrebi. Kažu da policijski službenici Saobraćajne policijske ispostave redovno kontrolišu da li naši sugrađani poštuju propise na gradskom bedemu, kao i u njegovoj blizini, i sankcionišu one koje zateknu u prekršaju. Prateći situaciju i uvažavajući potrebe građana, kao i čaitave zajednice, organizije se rad policijskih patrola, pa s tim u skaldu iz Policijske uprave kažu da su patroliranja na bedemu intenzivirana u popodnevnim časovima, kada su priimetili da ima najviše biciklista.

Sa druge strane, možda je potrebno biti samo „saobraćajno vaspitan“, jer znaci su, kažu odgovorni, postavljeni gde je to potrebno:

 – Na gradskom bedemu saobraćajna signalizacija je postavljena na ulazu iz Ulice Bate Janković i na ulazu na bedem iz Ulice Vojvode Stepe, u vidu saobraćajnih znakova „pešačka staza“ i „zabrana saobraćaja za vozila u oba smera“, dok su na uređenim pristupnim stazama za pešake, poput onih iz gradskog parka, sa platoa ispred Osnovne škole „Vuk Karadžić“ i iz Sportskog centra „Mladost“, vidno postavljeni saobraćajni znakovi „pešačka staza“.

Za nepoštovanje saobraćajnih propisa zakonom su predviđene sankcije. Kretanje vozilima, uključujući i bicikle po pešakoj stazi, predstavlja postupanje protivno značenju postavljene saobraćajne signalizacije i za takvo ponašanje predviđene su novčane kazne u iznosu od 5.000 dinara. Kako kažu u Policijskoj upravi, svrha kažnjavanja nije samo u tome da se utiče na počinioca da ne ponovi prekršaj, već i na ostale da ubuduće ne čine prekršaje i ovaj preventivni element kažnjavanja je mnogo značajniji od same naplate kazne, objašnjavaju.

Policiji je prevencija saobraćajnih prekršaja primarni cilj, kao i razvoj bezbednosne kulture od najranijeg uzrasta, ali, kako je izgleda naš narod navikao da „dok se ne udari po džepu“ nema menjanja navika, onima koji su preskočili period saobraćajnog vaspitanja, možda će saobraćajni znaci biti „vidljiviji“ kada im budžet bude manji za 5.000 dinara.

Нема коментара:

Постави коментар