среда, 6. октобар 2021.

SRPSKO-KINESKA POSLA TU NEGDE OKO PAKOVRAĆA



Dvadeset prvi vek. Jedna zemljica, katastarska parcela. Ekonomska tigrica. Najveće gradilište na starom kontinentu. Od behatoniranja stazica za šetnju kerića, do izgradnje aerodroma i auto-puteva. Od nemila, do nedraga.

Izgradnja auto-puta na trasi od Preljine do Pakovraća. Adrenalin. Bes. Prašina. Buka. Kamioni. Uništavanje puteva. Protesti građana. Sečenje cevi. Voda. Gas. Voda. Voda.

TARABIĆI I ŽUTI LJUDI. I MASTER TOMA.

Ne bejaše davno decembar 2014, kada tadašnji predsednika ove katastarske parcele master Tomislav Nikolić, reče u zvaničnom obraćanju kineskom predsedniku vlade: “…u Srbiji je davno živeo čovek nepismen koji nije ni čuo za Kinu (Tarabić), ali je rekao sledeće: Doći će ljudi sa Istoka, žuti ljudi i oni će piti vodu sa reke Morave, sa srpske reke... Otišli smo dalje nego što je naš prorok prorekao. Neverovatno je kako vodite svoju državu i narod..."

Eto. Došli žuti, pa pije vodu sa Morave. Dušu joj uzeše. Izvlače šljunak jer gradonačelnik i kineski JingJong se rukovali i dogovorili. Do duše i bez Kineza smo dušu uzimali našoj Moravi. Te neki nevidljivi neprijatelj pustio neko ulje, naftu, te zatrovana reka, te pomor ribe, ali ko će se tim glupostima sada baviti, aman ljudi.

UGOVORI I OSTALI SRPSKI PROBLEMI.

Žuti ljudi ne umeju da čitaju šeme i skice, jer da umeju videli bi kuda prolazi glavna vodovodna cev sa Rzava do Čačka. Da umeju ne bi istu svakih sedam dana sekli i to na udaljenosti po 20 metara. Seku cev i ćute i pokušavaju nešto, pa ih provaljivali stanovnici Prijevora, pa “Vodovod” Čačak ispravljao brljotine. Kažu izvođač radova, potpisao ugovor sa jednom našom firmom koja treba d otkloni ovakve problem. Pa proletos istekao ugovor, pa u medjuprostoru  i dalje sekli, “Vodovod” krpio,  i onda našli firmu iz Beograda. I onda, dok ona dođe, dok otkopa, dok zavari, dok se napune kace, sastave stanovnici Prijevora i Trbušana, duša oko pet iljda, i preko 48 sati vez H2O.

Naravno, da vlast u Čačku baš briga da pošalje cistrnu-dve, da narod ne skapa od žeđi, da ima da se plakne, da opere noge i zube. Naravno da krivca nikako da savatamo. I ne znam šta bismo sa njim, ali bem mu kalemče. “Vodovod” kaže nemaju oni ništa s tim, nemaju ugovor i ništa ne znaju. Gradski funkcioneri isto ništa nemaju, jer kako nije neko izmuljavnje, što bi imali.

PUCANJE FILMA

Oktobar peti. Vek 21. Kinezi pokidali cev. Po deseti put. Nema vode. Opet. Mašala. Pronađem na netu ko je Nadzorni organ, jer ko nadzoriše ako ne oni! Pronađem Ugovor i krećem.

Ja: Dobar dan. Ja sam RadaRada iz Čačka i potrebna mi je informacija u vezi sa problemima i glavoboljama koje nam zadaje izvođač radova, a na izgradnju auto-puta…. Vidim da ste Vi potpisali Ugovor da nadzorište i konsultujete i projektujete i mudosarma.

Sekretarica: Jaooo, pa ja baš ništa ne znam u vezi toga, ali mislim da jesmo organ. Prebaciću vas kod jednog od direktora. On mora znati, Ahahaha.

Ja: Hvala.

Zvoni telefon. Ništa. Prekid veze. Ja ponovo. Pa se javi žena, ja sve ispočetka. Ona kaže: “Znam, ja sam od malo pre” :) Dobih jednog od direktora.

Ja: Dobar dan. Ja sam RadaRada iz Čačka i potrebna mi je informacija u vezi sa problemima i glavoboljama koje nam zadaje izvođač radova, a na izgradnju auto-puta…. Vidim da ste vi potpisali Ugovor da nadzorište i konsultujete i projektujete i mudosarma. Imate li ucrtane cevi, ko to kontroliše, što ih sečete i do kada mislite i da sečete i da radite auto-put zbog predsednika pitam, da ne brine. Je l ono Nikoljdan bi….?!

Direktor: Hm. Da. U pravu ste. Razumem. Nećemo stići do Nikoljdana. Uputiću vas na PetraPetrovića, on zna. I mora to Vodovod jer oni to popravljaju.

Ja: Ma, ne popravlja "Vodovod", kažu da oni nemaju ništa s tim, da nemaju ugovor i ništa ne znaju. Hvala. Lep dan želim. I vodu Vam želim svaki dan da imate.

Odmah zovem PetraPetrovića.

Ja: Dobar  dan Petre. Ja sama RadaRada. Vaš broj mobilnog mi dao Vaš direktor, jer ste Vi zaduženi za hidro i potrebna mi je informacija u vezi sa problemima i glavoboljama koje nam zadaje izvođač radova, a na izgradnju auto-puta…. Vidim da ste Vi potpisali ugovor da nadzorište i konsultujete i projektujete i mudosarma.

PetarPetrović: Aha, RadaRada, vi zovete u ime …

Ja: Ma, zovem bre u ime građana 5 iljada duša koji svaki čas nemaju vodu, jer oni koji Vi nadzorišete seku besomučno cevi i nisu normalni.

PetarPetrović: Ok. Evo ja sam zadužen ako treba nova mreža, cev jer ja sam HidroMen i samo pravim. Ako neko pokvari, ja tu ništa ne mogu. Mora "Vodovod" jer oni to popravljaju.

Ja: Ma, ne popravlja "Vodovod", kažu da oni nemaju ništa s tim, da nemaju ugovor i ništa ne znaju.Ko je zadužen za ovakve probleme, dajte mi čoveka da ga potopim u bure s vodom. Ko treba da popravi ovakav kvar? Kome da plačem na ramenu i koga da pljujem u  kolumnama?

PetarPetrović: Slušajte, izvođač je glavni. Njega da zovete. E, njega. Njanjanja.

Ja: Kako im se zove ta firma, odmah zovem?

PetarPetrović: CCCC, četiri C. Tako se zove. Skraćeno. Oni su za sve krivi.

Ja. Hvala. Lep dan želim. I vodu Vam želim svaki dan da imate.
Nigde na internetu nema kontakt telefon CCCC. Ni u APR, ni u svim ostalim adresarima, člancima i društvenim mrežama. Svetska firmetina, nema telefon za kontakt. Ima glavni: 
Xiaoyuan Zhang. E, on.


Zovem u Gradsku upravu jer se gradonačelnik sastajao sa nekim JinJongom, tražim kontakt. Niko nema kontakt. Kažu zovi Puteve Srbije i Koridore. Oooo, budibogsnama, sve na levu nogu ustalo.
Nadjem oglas za posao za CCCC u Pakovraću i mobilni broj. Zovem. Da se javim na posao!

Ja: Dobar dan. Ja sam RadaRada iz Čačka. Ne tražim posao inženjera, ali samo ima ovaj broj na netu. I zvala sam u NS nadzorni organ i zvala sam HidroMena i evo Vas. Potrebna mi je informacija u vezi sa problemima i glavoboljama koje nam zadaje izvođač radova, a na izgradnju auto-puta… Ma, kakva informacija, ko je bre zadužen za čupanje ušiju izvođačima radova na auto-putu?

Kontak za posao: Ja sam za tunele i mostove, ali to mora "Vodovod" jer oni to popravljaju. Na kraju, kome plaćate račun nego njima. Oni to popravljaju. Kinezi  kvare, “Vodovod” popravlja. Da. Siguran sam.

Ja: Ma, ne popravlja “Vodovod”, kažu da oni nemaju ništa s tim, da nemaju ugovor i ništa ne znaju. Radite li Vi uopšte u CCCC ili sam ko zna koga dobila?

Kontak za posao: Radim. Radim. Nego ja sam tamo na nekim mostovma, a i tunelima.

Ja: Dobro.  Baš me interesuje ono u Trbušaniam zbog čega zovete tunelom, kada su ono dve cevi postavljene da ne padne brdo na put i kako da rešimo problem koji se pojavljuje svaki čas?

Kontak za posao: U Trbušaniamje tunel, jer je tunel. A, izvođači ako nešto pokvare mora da poprave i onda oni plaćaju, a ako vi pokvarite, onda vi plaćate. I gde je ta cev pokidana?

Ja: Između Trbušana i Pakovraća.

Kontak za posao: Između Trbušana i Pakovraća je Prijevor. Tako da, ne izmišlajte. Dajte lokacije tačnog mesta. I to vam “Vodovod” popravlja.

Ja: Ma, ne popravlja “Vodovod”, kažu da oni nemaju ništa s tim, da nemaju ugovor i ništa ne znaju. Bila jedna firma, pa sad druga i vi nemate pojma, ja Vam objašnjavam umesto Vi meni. I ne mogu da verujem da Vi nemate kontakt u firmi svetskog glasa i da moram da idme u u BG u Užičku 58A da ih nadjem.

Kontak za posao: Najbolje idite u Pakovraće, tražite Ninu, Kineskinju. Ona sve zna.

Ja: Hvala. Lep dan želim. I vodu Vam želim svaki dan da imate.

Pozivam predsednika Mesne zajednice i sve mu u dahu ispričam i kažem, aman zovi Ninu vidi šta radi i kako je i čime se bavi kada ništa ne radi. Ili idi kod nje, tako reko Kontakt za posao.


Zove predsednik MZ i kaže da je zvao Ninu i stvarno Nina ništa. Nema pojma za problem. Nema pojma ko je glavni. Nema pojma ko šta plaća. 
Javila mu da su stigli iz BG, oni što imaju pojma, a i ugovor da popravljaju. Pa dok poprave, dok upune te bazene, znači cirka 49 sati.


Takoc. Biće voda. Kada poprave.

Kao da je bitno ko je kriv i što je kriv, jer šta bi ko u Srbiji sa tim?
Živela Srbija.
 


Нема коментара:

Постави коментар