недеља, 19. јануар 2020.

JOEY I ČASNI KRST. NAJČASNIJI.



Godinu i jače, gradska vlast  u Čačku ne može da otkrije ko zagadjuje Zapadnu Moravu. I ISKLJUČIVO će kao vlast ostati upamćena po tome. 

SRAMOTE NEOPEVANE.

Ukratko, prebacivanje odgovornosti ide ovim redom: Gradonačelnik Čačka u par navrata reče da ne zna ko zagadjuje Moravu, al zna da Sloboda nije. Reče i da mu je pis'o direktor kompanije koji kaže da oni zlotvori nisu. 

Pomoćnica gradonačelnika za tu životnu zagadjenu sredinu neprestano poziva inspekcije da rade svoj posao, pa će kada dobije izveštaj ona i ostali zauzeti stav. Eeeee, stav! Zauzeti. Nakon izveštaja. Jbtsanjam! 

Jolović, načelnik Moravičkog upravnog okruga kaže: „Naftu u Moravu ispušta kompanija Sloboda iz Čačka i to preduzeće je zagađivač Morave.“
I tako oni godinu i jače. 

I BI BOGOJAVLJENJE 2019.


I bi prošle godine Bogojavljenje. I plivanje za Časni krst. Organizatori poručiše: "Ovde se ne radi o letnjem kupanju, već o trci koja traje dvadesetak sekundi, tako da to nije opasno."

Znači, skoči, zažmuri, mlatnii rukicama dva tri minuta i izlazi. Kad dodješ kući otkuvaj se, tako se spira nafta. Mi sa obrazom ne znamo šta ćemo i kako ćemo.

Očekivala sam da će neko od plivača dići glas. Da ukažu na problem zagadjenja Morave. Jer od hiljadu problema u Čačku, problem zagađenja Morave mora da bude prvi. Najosnovniji. Najbitniji. Jer je to egzistencijalni problem. Jer se tiče svih nas. Jer nema kompromisa. Tačka. 

Do novog Bogojavljenja 2020. i dalje bejaše igrica prebacivanje odgovornosti za zagadjenje reke, iz ruke u ruku. Te ti si, te on je. Te nije on, te jeste on, te ja sam!

JER JE STRAH OD REČI NAJVEĆI.

Ove godine 170 skakača prijavljenih. Jedan od njih Ilija Joey Stefanović. Spreman za 10 kupanje za Bogojavljenski krst. I spreman i svestan da ukaže na najveći problem u Čačku. Na opasnost. Na pravo na život. Na pravo na zdravu vodu.  


Napisao je Joey na FB stranici: „Već 10 godina plivam za Bogojavljenski krst na Moravi. Pre svega da pohvalim sjajnu organizaciju Sportski Centar Mladost koja je svake godine sve bolja i bolja. To je za mene jako bitan događaj. To je tradicija i vera , ali to je i zdravlje, to je i sportski duh, to je ljubav prema Moravi. U njoj su se kupali moji preci, pored nje sam odrastao i sazrevao. Tu će i naša deca rasti... 
Prošlog leta, prvi put za mojih 29 godina u Moravi se nije smelo kupati. A mnogo sam se ja te Moravske vode napio, Morava je u svakom atomu mog bića, Morava je u mojoj duši. Voda je život, voda je svetinja. 
Momka iz obezbeđenja, koji mi je pred sam ulazak u vodu oteo i zgužvao parolu, bih pitao: “Da li se voda i vazduh racunaju u srpske svetinje?” i “Da li da ne verujem rođenim očima koje su danas videle masne mrlje u Moravi?” 
Nimalo mi se ne dopada što se ovde svako kritičko mišljenje proglašava za politički miting. Moj postupak je građanske, a ne političke prirode. Ovde je reč o problemu svih nas, građana Čačka i okoline, bez obzira na političke, religiozne, sportske i druge simpatije. To je pitanje zdravog razuma i zdravog odnosa prema osnovama života, vodi i vazduhu. To je pitanje svesti i savesti. Zagađenost Morave je višegodišnji problem koji je dosegao svoj vrhunac. Želeo sam da na ovaj način apelujem na svest i savest onih koji mogu uticati da se stvari promene za dobrobit zajednice, pre nego što bude kasno.“

I BI BOGOJAVLJENJE 2020.

Napisao je poruku „REKE NISMO NASLEDILI OD PREDAKA, VEĆ SMO IH POZAJMILI OD NAŠE DECE. KO ZAGADJUJE MORAVU?!“ 

To je Joey napisao. I ponosno poneo sa sobom, do trenutka spremanja za ulazak u vodu kada mu je neko iz kruga koje pokriva obezbedjenje oduzeo, ma oteo bre, transparent jer: „NIJE TI OVO POLITČKI SKUP“!

Sunce ti kalaisano. 
Strah od  napisanog. Jer reč nas obuzima i dušu uzima. Guta u komadu!
Strah od nepoznatog. Jer nepoznato je najveća avet na svetu.
Strah od transparenta. Jer transparnet ujeda nedopadajuće.
Strah od mišljenja. Jer mišljenje je najopasnija stvar ikada.

Zagadjenje reke. Politički miting. Neko iz mase. Eeee, muko moja iz mase, za tebe je politika samo AV i dnevni politički abrovi. Za tebe je to poilitka. Toliko dobacuješ. Ali, spreman si silo da otmeš od nekoga nešto. Jer si se uka..o šta tamo piše, jer nećeš da rizikuješ, jer ne umeš, ne znaš, ne pojmiš. Jer si tačka! Jer samo svoju guscu gledaš. A i nju ne vidiš jer je utekla u drugu!

KAŽEŠ TI ILIJA TAKO?!

Kažeš ti Ilija, pitanje svesti i savesti. Na čiju svest i savest si zapravo mislio Ilija i želeo da reaguješ Ilija? Na ovakve Ilija, tipa tog lika iz obezbedjenja? Na takve Ilija koji su se uplašili ćirilice, belog papira, čudnih znakova, čega li već?

Vidi Ilija, nemaju otimači ove poruke niti svest niti savest. Čak Ilija i ne znaju šta znače ti pojmovi. Misle Ilija da si politički neprijatelj. Da imaš Ilija tajnu štampariju i štancuješ letke. Danas o zagadjenoj Moravi, sutra o zagadjenom vazduhu. Sve bre opasne teme Ilija.

Kako se osećao Ilija, plivač za Časni krst, kao mlad čovek koji je želeo da ukaže na najvažniji i najveći problem u Čačku, kome neposredno pre ulaska u vodu otimaju papir na kome piše KO ZAGADJUJE MORAVU?!

A VI, KAKO SE VI OSEĆATE?


Na primer direkor Sportskog centra? Na svojoj FB stranici napisa izmedju ostalog: “Danas sam plivao četvrti put za Časni krst, prvi put od kada sam na čelu SC Mladost. Pre svega moram da se zahvalim mojim vojnicima - radnicima SC Mladost, kao i obezbedjenju Alarm koji danas, ali i prethodna tri dana nisu “pali” ni na jednu provokaciju, pogotovo danas prilikom dolaska plivača.
Jezero smo formirali nikad ranije, dva dana pre manifestacije, kako bi svim “fotografima” dali priliku da uslikaju masne mrlje..."

Joye provocirao sa porukom o zagadjenoj Moravi?

Radnici-vojnici. Dokle smo došli sunce ti. Mislim, gde se vratismo! 

Obezebdjenje, ne pada na provokacije plivača. Zamislite to. Obezbedjenje i provokacije! Opasna rabota!

I novinari koji su siti mogli da slikaju i lupetaju o zagadjenju koje su zapravo oni i izmislili.

Gde bre mi živimo?
Šta je bre ovo?
Čija ovo bre država, grad, reka?
Moreeeeee, bežaćete plivajući zagadjenim rekama!

Zapravo, Ilija Joey Stefanoviću, za mene si ti pobednik današnje Bogojavljenjske trke.

TI SI DOPLIVAO PRVI DO ČASNOG KRSTA, JER SI SE NAJČASNIJE PONEO!

2 коментара: