петак, 7. март 2014.

Praznik? Dan? Čiji?


Jeftini cvetni aranžmani. Popust na kupljena dva parfema. Organizovana proslava u kafani. Rasprodaja zavesa i šoljica za kafu. Mikseri i usisivači – najpovoljnije. Specijalni deterdženti za pranje veša, samo za vaš dan. Grupni popusti…. Popusti na male i velike kućne aparate. Za kupovinu preko hiljadu dinara, na poklon dobijate dve farbe za kosu. Pa, stiže 8. mart ili Dan žena, za sve neupućene ili zaboravne.


Pred muškarcima je još malo vremena, da osmisle poklon ili iznenađenje za ženu, i da nadokande svu godišnju ili životnu nepažnju, greške ili propuste. Pred muškarcima je najveći horor dan sa najhorornijim scenarijom. Košmarni snovi ih već danima proganjaju, nervozni su i uplašeni. Postaju na trenutak najveći šopingholičari, jer su uvučeni u potragu za najidealnijim poklonom.

Znaju već da na karanfile, posebno one upakovane u celofan, ne pomišljaju ni u tim košmarima, u ostalom to će njihove „lepše polovine“ na poslu dobiti! Moraju da zaborave na kućne aparate, iako su na najvećim popustima, jer će od svoje partnerke dobiti za uzvrat gomilu psovki: „Tako dakle, u kuhinji me samo vidiš. Misliš da ćeš mi život olakšati ovim ručnim mikserom, pa onda ga uzmi ti, pa miksaj do besvesti“.

Moraju da zaborave i na lepe bombonjere u raznim oblicima, iako njihove žene lude za tim slatkim bombonicama, jer će se desiti da baš ta koju su kupili, kako stigne do njenih ruku, postaje bombonjera sa isteklim rokom trajanja. Moraju da zaborave na haljine, bluze ili suknje, jer će u svakom slučaju omašiti ili u boji ili u modelu ili u veličini.

ŠTA ŽENA (NE) ŽELI OD MUŠKARCA

Poklon koji treba da bude jedinstven, jer ako ne bude, čuće: „Pa dobro bre, ovo je kum Jovo kupio kumi Maji prošle godine. Ni na današnji dan ne umeš da budeš kreativan. Ceo život kopiraš nekoga, nikada nisi originalan. Debilčino!“

Poklon koji ne treba da bude jeftin, ali ako ona proceni da jeste, čuće: „Cicijo neopevano. Kod Kineza si našao da mi kupuješ torbu. Ako nisi mogao da uštediš da mi kupiš torbu u Moni, što si mi ovo sranje kupovao. Šta da radim sa ovim? Da bacim, poklonim u Crveni krst? Stvarno si grozan!“

Poklon koji ne treba da bude preskup, ali ako ona proceni da jeste, čuće: „Kako te nije sramota da bacaš tolike pare na ovaj glupi veš, a znaš da nam je kablovska isključena već tri meseca. I u ostalom, i gaće su mi male, ili si možda imao meru od neke druge pri kupovini.“

Poklon koji treba da pokaže osećanja i pažnju i ljubav, i da bude u skladu sa njenim hobijem, jer ako ne bude, čuće: „Pa gde nađe zeleni ram za slike, kada znaš da nam se ne uklapa uz komodu i šustikle ni u jednoj sobi. Da sam htela zeleni ram, znaš da bih ga kupila, ne bih čekala tebe da mi upotpuniš kolekciju ramova za slike.“.

Poklon koji treba da pokaže posebnost i očaranost, jer ako ne bude takav, čuće: „Ešarpe, za ovolike pare. Pa ti si kreten, valjda znaš da imam čitavu kolekciju ovakvih. Jedini što sada mogu da uradim je da napravim od njih omču i da se obesim od muke!“

Poklon koji treba da bude jednostavan i drugačiji, jer ako ne bude takav, čuće: „Knjiga Suzane Mančić, koju imam i pročitala sam je sto puta! Ali gde se seti da je upakuješ u ovolike crvene ruže. Lešpe bi bilo da si samo jednu orhideju zalepio za knjigu koju inače već imam!“

Poklon koji treba da bude iznenađenje, ali postoji mogućnost da će čuti: „Da me iznenadiš odlaskom u kafanu na večeru i muziku? E, baš si me iznenadio u p.m. a, naročito što mi nisi na vreme rekao, jer niti ima šta da obučem, niti sam ofrabana. Bolje da si mi kupio farbu za kosu!“

Poklon koji će ispuniti njenu želje, jer je toliko puta tokom godine ponavljala, da se stvorila idealna prilika, ali može da čuje: „Kupio si mi digitalnu vagu, koja još priča: Siđi! Još si debela i teška! Ja sam za tebe znači debela? A, to što ja hoću da smršam, to je moja stvar. Bolje da si mi uplatio aerobik, a sada će komšinica da mi se podsmeva i vodi abrove na račun ove glupe vage“.

NAJPOZNATIJI SCENARIO

Pojedini muškarci, svesni kakvi horor scenariji mogu da ih očekuje na Dan žena, će se opredeliti za najpoznatiji i najbezbolniji. Odmah po ustajanju će otvoriti kafanu, koju će potom i zatvoriti, znajući da će po dolasku kući čuti već poznate i napamet naučene rečenice: „Sram te bilo, ceo dan u kafančini, pa kako se ne seti da me pozoveš na piće ili bar da mi kupiš jebeni crveni, uveli karanilf. Znaš da je bio 8. mart, a ceo dan sam provela u kuhinji spremajući kolače. Šljokaro jedna smrdljiva!“ Ali između raznih scenarija, gore navedenih i već poznatog, muškarac se odlučio za onaj u kome se najbolje snalazi, jer zna da je već sutradan 9. mart, koji apsolutno nikakve veze nema ni sa ženama ni sa ravnopranošću polova.

Mada, i koga briga za ravnopravnost bilo koga u ovoj državi, a naročito što se bilo koja obeležava jedan dan u godini, izuzev predizbornih kampanja, kada se na sva zvona zvoni o toj čudnoj reči. Pa tada čujemo da su seljaci poljoprivrednici, pederi homoseksualci, a da se žene u svim sferama ravnopravne sa muškarcima.

Dan žena se pretvorio u trku za kupovinom nekakvih poklona, tako da ga treba proglasiti Danom džentlmena. A zbog čega proslavljamo određeni Dan? Kako je i zbog čega nastao? Koliko je osoba izubilo život da bismo se mi danas sprdali, pitaćemo Google, jer kažu „da je ženskog roda, jer zna odgovore na sva pitanja, ima bezbroj sugestija i ispravki…“


8. 3. 2014. Kolumnista

Нема коментара:

Постави коментар